lørdag 16. juli 2011

Hustanker...

Går mer eller mindre å tenker hus
og hysbygging for tiden.
Vi har jo kjøpt oss tomt, og skal bygge etterhvert..
når får tiden vise,
så langt har vi ikke kommet ennå :)

Det er mye å velge mellom av ferdighus.
Det er jo her vi henter mye inspirasjon..
Veldig mye klassiske hus,
noe jeg ikke ønsker i det hele tatt.
Når jeg nå først får bygge eget hus,
vil jeg ha noe jeg liker godt og har ønsket meg lenge!!
problemet er bare at jeg ønsker meg for mye.
Og lage ett hus med mange av ønskene er vanskelig!
Har gått gjennom bilder jeg har laget for inspirasjon
og der er det mye forskjellig! ;)

Vi har lyst på et funkisinspirert hus,
Blandt de kjente husfirmaene
er det ikke mange husmodeller vi kunne tenke oss.
Vi har vel et par vi skal titte nærmere på.
Etter ferien skal vi også i møte med en lokal arkitekt som skal komme med et forslag til oss.
DET blir iallefall spennende!
Og frem til dette møte,
må jeg sortere tankene mine
slik at jeg kan presentere noe av
det jeg kunne tenke meg på et hus!
Blandt de ikke så kjente ferdighusfirmaene derimot kan man få mye lekkert!
Jeg har lagt min elsk på Next House
som du kan se bilder av i dette innlegget.
De har noen husmodeller som er arkitekttegnet,
som videre "bygges" på fabrikk,
elementene pakkes perfekt i en container.
Vips bygges et hus på kort tid!

Jeg synes det hadde vært spennende å prøve noe slikt!
Herremannen derimot, er skeptisk.
Han ønsker noen som er kjente,
 har godt rykte
og ikke er helt i startfasen
slik at vi ikke sitter i saksa om firmaet skulle få
trøbbel under eller etter byggeprosessen.
Det er mange valg som må tas, og vi har jo nesten ikke begynt engang..
Men spennende,
DET blir det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar